Vulkanen en Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paulabrands - WaarBenJij.nu Vulkanen en Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paulabrands - WaarBenJij.nu

Vulkanen en Bali

20 Oktober 2014 | Indonesië, Kuta

Vrijdag 17 okt
Vannacht om 3 uur opgehaald voor de sunrice op bij de Bromo vulkaan. Boven op de berg was het heel er koud, en heb daar met een lange winterjas aan gestaan. De zonsopkomst was heel mooi om te zien! En dat op me verjaardag! Na de zonsopkomst zijn we naar de vulkaan zelf gegaan. De lucht uit te vulkaan was heel erg smerig en kon er amper adem halen, wel een prachtig uitzicht. Na een lange busrit savonds aangekomen in een klein dorpje en vroeg gaan slapen, wordt vannacht om 1.30 opgehaald voor een nachttocht naar de Ijen vulkaan.

Zaterdag 18 okt.
Vannacht om 2 uur waren we bij de ijen vulkaan, na een lange tocht omhoog gingen we afdalen naar beneden de vulkaan zelf in. Onderin de vulkaan was een gasexplosie wat snachts een blauw vuur geeft, bijzonder om te zien. De weg omhoog werdt het licht en had een prachtig uitzicht over het vulkaan meer!
Na de tocht zijn we naar de haven gereden en met een bus op de boot naar Bali. Na een lange weg kwamen we tegen 4 uur aan in Kuta. Erg toeristisch plaatsje waar veel Australians hun vakantie vieren. Het doet hier heel westers aan, wel even wennen weer. Savonds nog uit geweest om toch me verjaardag nog een beetje te vieren ;)

Zondag 19 okt
Vandaag een beetje rond gelopen door Kuta en lekker naar het strand geweest. Even bijkomen van afgelopen dagen ;) S'avonds naar een grote club geweest, Sky Garden! Leuke avond gehad!

Maandag 20 okt
Vandaag weer naar het strand geweest en wat rondgelopen hier! Morgen ga ik naar Ubud, iedereen is heel enthousiast over ubud dus ben benieuwd!